Zespół Moon Studios chyba szybko chce spełnić obietnicę dotyczącą odbioru swojej najnowszej gry. No Rest For The Wicked ma już prawie 70% pozytywnych opinii na Steamie, a przekroczenie tego progu oznaczałoby, że recenzje gry nie byłyby już skategoryzowane jako „mieszane”.
Co więcej, ledwie 5 dni po premierze gra otrzymała trzeci pokaźny hotfix. Aktualizacja poprawia m.in. przemieszczanie się między lokacjami, by było bardziej „płynne”, i wprowadza mnóstwo usprawnień związanych z grafiką i optymalizacją. Na warsztat ponownie wzięto balans rozgrywki, osłabiając parowanie bronią poprzez wprowadzenie zużywania kondycji (nie dotyczy tarcz), oraz poprawiając zachowanie wrogów. Oczywiście Hotfix 3 to także mnóstwo wyeliminowanych błędów.
Fanów studia
Moon z pewnością cieszy, że zespół szybko zabrał się za poprawianie gry. Jednak nie zmienia to faktu, że początkowy odbiór jednego z najbardziej oczekiwanych tytułów kwietnia (jeśli nie roku) okazał się sporym rozczarowaniem. Jak do tego doszło, tłumaczy szef
Moon Studios Thomas Mahler.
Od premiery
NRftW twórca pozostaje bardzo aktywny w serwisie X. W niedawnym wpisie Mahler wyznał, że mieszany odbiór wczesnego dostępu gry to efekt założeń
Moon Studios, które – tak jak przy poprzednich produkcjach – skupiło się najpierw na
„elementach” gry, kosztem optymalizacji i „szlifów”.
Według Austriaka deweloperzy mieli nadzieję, iż gracze zrozumieją takie podejście zespołu. W końcu optymalizacja to jeden z elementów, który zwykle przechodzi największe zmiany we wczesnym dostępie.
Dodał, że studio pracowało nad „premierową” wersją
NRftW praktycznie do ostatniej chwili. Wiele poprawek komfortu rozgrywki (Quality of Life, w skrócie QoL), których domagali się gracze po „debiucie”, było opracowywanych przez twórców już wcześniej – po prostu nie udało się ich ukończyć na czas. Tłumaczyłoby to tempo, w jakim
Moon Studios udało się wypuścić trzy dość spore hotfixy.
Mahler napomknął również o osobnym problemie: błędzie związanym z lokalizacją
No Rest for the Wicked, przez który gra nie wyświetlała napisów w niektórych językach (większość „negatywów” wystawili chińscy gracze). Sam ten bug miał być powodem wystawienia wielu negatywnych opinii (skądinąd słusznie, jak przyznał twórca). Na szczęście został on już naprawiony, a kolejne poprawki lokalizacji są w drodze.
Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2024-04-23 11:03:14
|
|